Marketing na ubraniach – barwy i dobór grafiki

Product ID: 705 Kategoria:

Dla uzyskania skutecznego przekazu ważnych jest kilka aspektów. W szczególe: język, muzyka oraz tło graficzne. W zależności od medium, w jakim będzie upowszechniana reklama na innym elemencie kupi się uwaga twórcy. Dla większości kampanii propagandowych znaczącym aspektem staje się kwestia wizualna. Nie ma ona bowiem zastosowania tylko w wypadku reklamy radiowej. Wszystkie inne rodzaje przywiązują do tej dyscypliny niesłychanie rozległą wagę. Jest to spowodowane legendarnym wpływem wskazanych kolorów na umysł człowieka i normami stosowanymi przez inne firmy. W reklamach handlowych unika się na ogół koloru czarnego oraz białego, a stosuje się wszelkiego typu żywe, intensywne barwy. Gra toczy się bo o to, aby przyciągnąć oraz skoncentrować uwagę prawdopodobnego klienta.

Odcienie takie jak biel, czerń, złoto oraz srebro są domeną towarów stylowych. W reklamach artykułów dziecięcych wykorzystuje się przeważnie niewyraźne, lekko rozmyte odcienie, wśród jakich niemało jest niebieskiego oraz różowego, tudzież branże kosmetyczne upodobały sobie zwłaszcza zielenie i fiolety. Obrazy, obrazki oraz rysunki, scenki, postacie oraz zdjęcia – to wszystko najważniejsze szczegóły spotu telewizyjnego. Większa część populacji to bowiem wzrokowcy, którzy zapamiętują więcej tego, co widzą, aniżeli tego, co słyszą. Wskutek tego oczywiście reklama nie stroni od pokazywania cudownych bądź zadziwiających obrazów – również na ubraniach – wypróbuj koszulka z logo.

Wszystko zależy bezsprzecznie od koncepcji autora, jednak z reguły obrazy opisywanej w reklamie są, najprościej mówiąc, ładne. Twórcom zależy bo na wytworzeniu właściwej reakcji u odbiorcy, a świat pełen doskonałych, oszałamiających pejzaży, osób oraz przedmiotów staje się obiektem pożądania. Odpowiada się w ten sposób na tęsknicę człowieka za spokojem i harmonią i ciekawym, barwnym życiem, tak innym od tego słynnego z powszedniości. Rzadko zdarza się, by materiał mający funkcję reklamy epatował brzydotą czy pesymizmem. Opiera się w pewnych momentach na kontrowersji czy kontraście jednak zawsze pamięta, aby odwołać się choć po części do baśniowej, pięknej krainy ze snów. Dzięki temu, realizuje on najpełniej własną funkcję perswazyjną.