Dbanie o siebie w ciąży

Product ID: 1262 Kategoria:

Istnieje kilka sposobów dbania o zdrowie emocjonalne i psychiczne podczas oczekiwania na dziecko. Oto kilka strategii dbania o siebie w ciąży.

Wskazówki dotyczące utrzymania dobrego samopoczucia

Nie wywieraj na siebie zbyt dużej presji. Daj sobie czas na relaks i redukcję stresu. Przyniesie to korzyści nie tylko Tobie i Twojemu partnerowi, ale także Twojemu rosnącemu dziecku, ponieważ poziom hormonów stresu w Twoim organizmie może wpływać na rozwijające się dziecko.

Bądź świadomy presji ze strony innych

Presja może wynikać nie tylko z nas samych, ale także z oczekiwań innych (rodziców, teściów, rodziny, kolegów). Rzeczy się zmieniły, odkąd twoi rodzice zostali rodzicami – masz różne opcje, sieci i oczekiwania. Chociaż mogą udzielać rad na podstawie swoich doświadczeń, z czasem będziesz czerpać z własnego doświadczenia. Będzie to oparte na Twojej wiedzy i zrozumieniu Twojego dziecka, które znasz lepiej niż ktokolwiek inny. Otwartość na porady może być przydatna, ale zaufaj także sobie. Jeśli robi się ciężko, poproś o radę.

Zidentyfikuj inne podpory

Zastanów się, do kogo możesz się zwrócić, aby uzyskać różnego rodzaju wsparcie, którego możesz potrzebować. Obejmuje to nie tylko praktyczne wsparcie, którego możesz potrzebować szczególnie w pierwszych tygodniach po porodzie, ale także wsparcie emocjonalne, które obejmuje możliwość otwartego dzielenia się swoimi uczuciami i obawami bez poczucia osądzania.

Bądź proaktywny w zadawaniu pytań swojemu lekarzowi

Nie bój się zadawać pytań lub dzielić się wątpliwościami, kiedy odwiedzasz swojego lekarza rodzinnego, położnika lub położną – po to są. Jeśli nie czujesz się komfortowo, aby porozmawiać z przydzielonym dostawcą usług zdrowia publicznego, zapytaj, czy jest jeszcze ktoś, z kim możesz porozmawiać lub umówić się na niezależną wizytę u swojego lekarza rodzinnego.

Wiedz, że zmiana lekarza jest w porządku, jeśli nie jesteś zadowolony

Jeśli uznasz, że nie czujesz się komfortowo ze swoim pracownikiem służby zdrowia, możesz poprosić o spotkanie z kimś innym i/lub zmienić usługodawcę. Kobiety bardzo często czują się bezbronne, zwłaszcza w pierwszej ciąży, i dlatego nie wyrażają obaw. Zmiana świadczeniodawcy polega na umożliwieniu Ci skorzystania ze swoich praw i zapewnieniu sobie możliwości poczucia komfortu przez pozostałą część ciąży i przed urodzeniem dziecka. zadbaj o siebie w ciąży

Bądź świadomy tego, jak podróżujesz emocjonalnie

Podczas gdy w kobiecie tak wiele uwagi poświęca się fizycznym zmianom, często mniej uwagi poświęca się zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu obojga przyszłych rodziców. Bądź świadomy zmian w sposobie myślenia, odczuwania i/lub zachowania. Jeśli zauważysz, że ciągle się martwisz, doświadczasz ciągłego stresu lub niepokoju, to jest dobry moment, aby szukać pomocy już teraz – i zdusić ją w zarodku, zanim dziecko urodzi się.

Przeczytaj znaki

Jeśli wcześniej doświadczyłeś problemów ze zdrowiem psychicznym, jest to dobry moment, aby zastanowić się, jakie były wczesne objawy. Patrząc wstecz, być może źle odczytałeś wczesne oznaki stanów, takich jak depresja i/lub lęki, i przypisałeś to innym czynnikom. Korzystając z perspektywy czasu, daje to możliwość rozważenia, czy mogły to być wczesne oznaki stanu zdrowia psychicznego, dzięki czemu możesz tym razem zidentyfikować i zareagować wcześniej i potencjalnie zapobiec pogorszeniu się sytuacji.

Nie możesz przygotować się na wszystko

Bez względu na to, jak bardzo jesteś zorganizowany i przygotowany, pamiętaj, że nie możesz przygotować się na wszystko i mogą się zdarzyć rzeczy, na które nie mamy wpływu. W pewnym sensie pamiętaj, aby „spodziewać się nieoczekiwanego”. To może ci przypomnieć, że nadszedł czas zmian.

Podobnie jak inne aspekty życia, podróż będzie łatwiejsza dla niektórych niż dla innych, ale cokolwiek się stanie, nie jest to twoja wina ani znak, że nie jesteś „dobrym” lub „odnoszącym sukcesy” rodzicem. Czasami jest to rozdanie kart i to od nas zależy, czy zrobimy, co możemy, z tym, co mamy w danym momencie. Aby zapewnić Ci aktualne, wspierające wiadomości e-mail przez cały okres ciąży i pierwszy rok po porodzie, zalecamy zapisanie się do naszego bezpłatnego przewodnika e-mail Ready to COPE dla przyszłych rodziców.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Dbanie o siebie w ciąży”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.